Google teenused hobiprojektides

Joel Edenberg

Kui keegi alustab uut hobiprojekti ja soovib ühte nõuannet tehnoloogiliste valikute osas, siis mul oleks lihtne vastus - ära kasuta Google teenuseid. Kui muidugi kohe on teada, et see projekt on ajas rangelt piiratud ja pikaajaline jätkusuutlikus ei ole oluline, siis võib kasutada mida iganes. Kui aga on isegi väikene kartus, et projekt jääb tööle aastateks, siis soovitaksin Google teenuseid iga hinna eest vältida. Seda põhjusel, et Google teenustele ei saa lihtsalt pikas perspektiivist (5 aastat ja rohkem) loota.

Teenuste sulgemine

Google'l on pikk ajalugu teenuste ootamatust sulgemisest. Kui teenus ei suuda mingeid ärianalüütika ootusi täita võidakse teenus väga lühikese ajaga sulgeda. See tähenda, et ootamatult on vaja teha uurimis- ja arendustööd, et vahetada Google teenus välja mõne alternatiivi vastu. Väike nimekiri toodetest ja teenustest, mis on tänaseks lõpetanud: killedbygoogle.com

Teenuste hinnamuutused

See on ehk isegi veel ebamugavam teema, kui lihtsalt sulgemine. Hinnamuutuse korral tuleb alati analüüsida, et kui suur oleks arenduskulu teenuse asendamisel võrreldes kasvanud teenuse hinnaga. Samuti tuleb hinnamuutus reeglina halva üllatusena ning esimese kuu eest tuleb hinnatõus tasuda. Hea näide on Google Maps API. Kui enne aastat 2018 lubati teha 25 000 tasuta päringut ühes päevas, siis aastal 2025 on tasuta ainult 10 000 päringut kuus. Seega varem sai teha kuus ligi 750 000 tasuta päringut ja nüüdseks on hind kasvanud 75 korda. Need on numbrid, millega isegi mõõduka suurusega projekt võis olla kunagi tasuta, kuid praeguseks maksab igakuiselt sadu, kui mitte tuhandeid, eurosid. Finantsiliselt toimiva toote ja ettevõtte jaoks ei ole see kulu loomulikult mingi probleem. Kui aga tegemist on hobiprojektiga, mis ei teeni tulu, võib selline kulude kasv tähendada otsustuskohta, kas selle projektiga üldse jätkata.