Scrum ja Kanban

Joel Edenberg

Arendajana kuuleb tihti agiilsete raamistike nimesid nagu Scrum ja Kanban. Kuna enamus ettevõtteid tavaliselt ei kasuta ühtegi neist täiesti puhtal õpikukujul, vaid ainult osasid elemente, siis võibki jääda segaseks, et mida nad täpselt tähendavad või mille poolest erinevad.

Scrum

  • Detailne raamistik kogu protsessi juhtimiseks. Hõlmab väga konkreetseid tegevusi ning rolle kindlaks määratud ülesannete ning vastutusaladega.
  • Keskendub "sprintidele". Iga iteratsiooni lõpus peaksid täiendused jõudma lõppkasutajateni ja pakkuma lisandväärtust. Raamistik käsitleb ka kuidas sprinte planeerida ning neist õppida.
  • Üritatakse luua pidev protsess, mis ajas ise efektiivsemaks muutub.
  • Sisaldab tegevusi nagu sprindi planeerimine, igahommikused koosolekud, sprindi kokkuvõte, retrospektiivid.

Kanban

  • Tuleks kohandada enda ettevõttele ja tööprotsessidele vastavaks. Ei sea rangeid piire, vaid ainult juhendab. Meeskonnal võiks olla varasem kogemus agiilsete protsessidega, kuna Kanban annab väga vabad käed.
  • Ülevaade töödest. Mis on on tööde staatus ja kes sellega tegeleb. Tavaliselt tabel planeeritud töödega, millel on näiteks veerud "vaja teha", "tegemisel", "tehtud".
  • Limiteeri hetkel pooleli olevaid töid. Lõpeta alustamine ja alusta lõpetamistega.
  • Manageeri tööde voogu - millised tööd on kõige olulisemad ning millistega on kiire. Ära raiska aega inimeste tööülesannete kontrollimisele. Töötajad ise juhivad oma aega valides sobilikud tööülesanded.